WYCIECZKA ZAWODOZNAWCZA DO HOTELU ***ODESSA
2018-03-21 07:58:00Technik żywienia i usług gastronomicznych to zawód, który przygotowuje uczniów do wykonywania czynności związanych z planowaniem produkcji kuchennej, sporządzaniem potraw i napojów zgodnie z zamówieniem konsumenta a także fachowej i kompleksowej obsługi gości w zakładach gastronomicznych.
W rozwijaniu tych umiejętności niezwykle istotne jest wspieranie kształcenia poprzez wycieczki edukacyjne do zakładów gastronomicznych o szerokiej działalności i wysokim standardzie usług.
Mając powyższe na uwadze w dniu 20 marca 2018r młodzież z klasy II technikum żywienia i usług gastronomicznych pod opieką Pani A. Kaliszczyk i Pani M. Osmólskiej wybrała się na wycieczkę do 3 -gwiazdkowego Hotelu Odessa w naszym mieście.
Na miejscu, w recepcji hotelowej powitała nas właścicielka - Pani Krajewska i krótko przedstawiła plan spotkania. W pierwszej kolejności młodzież obejrzała część kuchenną zakładu gastronomicznego wraz z magazynami produktów spożywczych i pomieszczeniami , gdzie przechowuje się zastawę stołową i środki czystości. Uczniowie w tym miejscu mieli możliwość skonfrontowania wiedzy podręcznikowej na temat układu funkcjonalnego pomieszczeń z ich praktycznym rozwiązaniem. Ponadto obserwowali prace produkcyjne w kuchni, poznali obowiązki na poszczególnych stanowiskach oraz wzbogacili swoja wiedzę w zakresie nowoczesnego wyposażenia i urządzeń.
Następnym punktem było zwiedzanie części hotelowej zakładu gastronomicznego. Hotel dysponuje 33 pokojami o różnym standardzie, w tym 1 apartamentem. Niektóre z pokoi mieliśmy okazję obejrzeć i poznać ich wyposażenie. Pani kierownik opowiadała nam o działalności recepcji a także o usługach dodatkowych oferowanych gościom tj minibarek, sauna, jaquzzi czy studnia z zimną wodą.
Spacer po obiekcie zakończył się w restauracji hotelowej, gdzie na uczestników wycieczki czekała miła niespodzianka kulinarna.
Młodzież była bardzo zadowolona z uczestnictwa w wycieczce do hotelu, ponieważ miała możliwość poznania nowoczesnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych, właściwych dla ich branży zawodowej. Oprócz tego zdobyli dodatkowo wiedzę o działalności hotelu, jego pracy i innych usługach , które oferuje.