Technik Programista:
1. OPIS I PERSPEKTYWY PRACY W ZAWODZIE
Programista to obecnie jeden z najbardziej rozchwytywanych zawodów! Specjalista tego działu techniki informatycznej może liczyć na bardzo wysokie wynagrodzenie, zwiększające się wraz z doświadczeniem, ogrom wyzwań zawodowych i niebanalne projekty. Do tego dochodzi jeszcze możliwość pracy zdalnej, na przykład w innych miastach lub krajach. Przedstawiciel tej profesji to osoba, która tworzy programy, aplikacje i strony internetowe przy użyciu specjalnych języków programowania, jak: Java, Python, C++, SQL, C#, PHP, HTML/CSS; rozwija bazy danych, wyszukuje i usuwa błędy powstałe w trakcie tworzenia kodu oraz testuje napisane oprogramowanie. Dominantą kierunku jest specjalizowanie się w konkretnym języku programowania, jednak warto wiedzieć, że wysokiej klasy eksperci znają ich co najmniej kilka!
2. MOŻLIWOŚCI PRACY W ZAWODZIE
Koder zostanie doceniony w firmach zajmujących się: hostingiem, projektowaniem, tworzeniem, administracją witryn internetowych oraz innych technologii webowych; „powoływaniem do życia” programów desktopowych czy aplikacji mobilnych; budowaniem języka komunikacji pomiędzy użytkownikiem a programem; modelowaniem, planistyką i drukiem 3D.
3. UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE
Poznanie podstawowych zagadnień związanych z informatyką, komputerami, programowaniem, projektowaniem stron internetowych (HTML wraz z CSS, JavaScript) – czyli pracą Frontendowca, a także komponowanie grafiki multimedialnej w programach typu Corel, Photoshop, GIMP; modelowanie, konfigurowanie, wdrażanie baz danych na serwerach oraz ich utrzymanie połączone z usuwaniem ewentualnych błędów; kodowanie aplikacji w języku PHP – czyli tzw. Back-end – zakończą się zdaniem kwalifikacji o nazwie INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych. Kreowanie interaktywnych prototypów programów mobilnych; projektowanie oprogramowania obiektowego; przekształcanie swoich softów na systemy operacyjne: Windows, Linux, Android zostaną zwieńczone kompetencją INF.04 Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji.
4. BAZA DYDAKTYCZNA
Zajęcia w części teoretycznej i praktycznej odbywają się w klimatyzowanych salach wyposażonych w nowoczesne komputery, laptopy i tablety służące do testowania napisanych przez młodzież aplikacji. Dostęp do Internetu, zainstalowane oprogramowanie użytkowe (programy i środowiska programistyczne, bazodanowe; pakiet biurowy i graficzny), projektor, ekran 150”, telewizor 65”, głośniki, urządzenia wielofunkcyjne, plotery wycinające, skanery, drukarki 3D, serwer RACK do umieszczania, testowania stron i aplikacji, profesjonalny aparat, Gimbal, kamera sportowa GoPro, dron – usprawniają wszechstronny proces kształcenia, natomiast rozszerzone zestawy Lego Mindstorms, służące zobrazowaniu tego, jak mogą współdziałać programowanie i robotyka, są nowoczesnym połączeniem dobrej zabawy z konstruowaniem układów automatyki.