Wycieczka do parlamentu
2017-12-12 13:41:44

Dnia 4 grudnia 2017 roku na zaproszenie posła Rzeczypospolitej Polskiej Pana Jacka Boguckiego- sekretarza stanu i Wiceministra w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi 15 uczniów z klas 2 i 3 ekonomicznej naszej szkoły pod opieką Pani Dyrektor Marii Gąsowskiej wraz z Zespołem Szkół Ogólnokształcącym im. Kazimierza Jagiellończyka i Centrum Kształcenia Zawodowego pod opieką dyrektorów odbyliśmy wycieczkę do Warszawy, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Pałac w Wilanowie, Świątynię Opatrzności Bożej, ale przede wszystkim budynek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Pierwszym punktem Wyjazdu był Pałac w Wilanowie, gdzie czekał już na nas przewodnik. Zabrał nas do białej sali, gdzie niegdyś odbywały się bale. Następnie obejrzeliśmy rzeźbę upamiętniającą zwycięstwo pod Chocimiem i freski oraz obrazy przedstawiające rodzinę królewską. Zwiedziliśmy apartamenty króla Jana III Sobieskiego i królowej Marysieńki oraz galerię. Następnie udaliśmy się do autokaru by dotrzeć do następnego punktu wycieczki, którym była Świątynia Opatrzności Bożej. Przewodnik zabrał nas do Świątyni. Od pierwszego momentu Świątynia zachwycała swoją monumentalnością.

Mieliśmy okazję zobaczyć Panteon Wielkich Polaków, miejscu pochówku dla zasłużonych, gdzie spoczął min. Ksiądz Jan Twardowski oraz Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej na uchodźctwie Pan Ryszard Kaczorowski.Przez cały pobyt w Świątyni przewodnik opowiadał nam o jej historii i planach na przyszłość. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się do autobusu by ruszyć do głównego celu wycieczki, którym był Sejm.

Po dotarciu na miejsce Pan poseł Jacek Bogucki wraz z Panią przewodnik oprowadzili nas po Sali Sejmowej oraz ważniejszych miejscach Sejmu. Zabrali nas do holu głównego z makietą kompleksu budynków sejmowych, gdzie opowiedziano o historii sejmu. Mieliśmy okazję zobaczyć gablotę z laskami marszałkowskimi, która wzbudziła duże zainteresowanie. Na sali plenarnej mieliśmy przyjemność usłyszeć kilka słów od posła Pana Jacka Boguckiego, który przybliżył idee tego miejsca oraz o pracy w Sejmie i roli posła. Zwiedziliśmy Senat oraz na chwilę zatrzymaliśmy się przy tablicy upamiętniającej osoby, które zginęły tragicznie w Katastrofie Smoleńskiej. Następnie udaliśmy się na kolację do restauracji sejmowej na zaproszenie posła Pana Jacka Boguckiego. Zjedliśmy pyszną kolację, po czym serdecznie podziękowaliśmy za ten niezwykły dzień, a następnie ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wyjazd ten był bardzo ciekawy, przybliżył nam wiedzę o tym miejscu i na pewno długo pozostanie w naszej pamięci.

Uczennice klasy 3TE Kinga Kietlińska i Martyna Budniak

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska