Początek niesamowitej praktyki w Anglii
2016-10-24 10:16:38

16 października piętnastoosobową grupą (12 ekonomistów i 3 informatyków), pod opieką pani Ewy Targońskiej, wyruszyliśmy w niezapomnianą podróż do Anglii. Naszą zagraniczną przygodę zaczęliśmy od lotu samolotem do Londynu, a później do pięknego portowego miasta Portsmouth celem odbycia miesięcznej praktyki zorganizowanej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) pod tytułem "Europejska praktyka wysokomazowieckiego technika".

Na miejscu zostaliśmy ciepło przywitani przez gospodarzy domu, w którym mieszkamy - June i Massimo oraz przez panią Maję Markun, przedstawicielkę organizacji Training Vision, która przekazała nam najważniejsze informacje na temat stażu. Każdy z nas otrzymał m.in. mapę miasta i bilet miesięczny. Niedzielę spędziliśmy na rozpakowywaniu się i odpoczynku po męczącej podróży.

Wczesnym poniedziałkowym rankiem wyruszyliśmy na spotkanie z naszymi opiekunami praktyk, poznaliśmy miejsca pracy oraz nasze obowiązki. Wieczorem zwiedzaliśmy miasto i zobaczyliśmy największą atrakcję Portsmouth, Spinnaker Tower.

Aby poprawić nasze umiejętności językowe, we wtorek spotkaliśmy się z nauczycielką języka angielskiego, panią Katherine Tate, która przypomniała nam podstawową gramatykę angielską oraz słownictwo związane z naszymi zawodami.

Kolejne dni upłynęły nam na pracy w miłej atmosferze. Nasze praktyki odbywają się w renomowanych, branżowych przedsiębiorstwach, w których zdobywamy nowe kwalifikacje zawodowe, poznajemy zagraniczne standardy pracy oraz nowoczesne technologie i urządzenia. Informatycy mają szansę pracować w programach do projektowania baz danych i stron internetowych. Ekonomiści w swoich miejscach pracy uczą się praktycznego zastosowania wiedzy zdobytej na lekcjach, m. in. prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością przedsiębiorstwa, jak np. faktury, dokumenty magazynowe i raporty kasowe.

Jak wiadomo nie samą pracą człowiek żyje, dlatego w sobotę wczesnym rankiem wyruszyliśmy na wycieczkę do Londynu. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od pałacu Buckingham, następnie zobaczyliśmy największe atrakcje stolicy Anglii takie jak, Westminster Abbey, Big Ben, House of Parliament, London Eye i Tower Bridge. Nie zabrakło też czasu na zrobienie wspólnych zdjęć i kupienie pamiątek.

Niedziela również upłynęła nam na zwiedzaniu. Zaczęliśmy od XVI-wiecznego zamku nad Kanałem La Manche. Był to fort artyleryjski zbudowany przez Henryka VIII, króla Anglii z dynastii Tudorów. Następnie, korzystając ze słonecznej pogody, spacerowaliśmy po plaży podziwiając widowiskowy krajobraz.

Wiemy, że to dopiero początek, więc zamierzamy doskonalić nasze umiejętności zawodowe i językowe, a po kolejnym tygodniu pracy zrelaksujemy się na wycieczce do dawnej stolicy Anglii, Winchester.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszego tygodniowego pobytu w Portsmouth.

Praktykanci z klasy 2 TE i 2 TI

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska