Buongiorno!
2015-09-30 15:41:16

12 uczniów klas drugich i trzecich Technikum technologii żywności w ZSZ w Wysokiem Mazowieckiem od kilku dni przebywa na praktyce zawodowej w Rimini we Włoszech. Pobyt uczniów realizowany jest w ramach projektu "Mobilność młodzieży - fundamentem sukcesu zawodowego" realizowanego w naszej szkole w ramach programu Erasmus+, który finansowany jest przez Unię Europejską.

Opiekę nad uczniami sprawuje pani Agnieszka Bielonko.

Oto pierwsza relacja z pobytu:

Zbiórkę przed wyjazdem z Wysokiego Mazowieckiego mieliśmy 26 września o godzinie 07.45, skąd bus zawiózł nas na lotnisko w Modlinie i samolotem linii Ryanair odlecieliśmy do Bolonii.

Po przylocie czekał na nas autokar, który w ciągu dwóch godzin przewiózł nas do Rimini. Jest to średniej wielkości miasto (około 145.000 mieszkańców) w regionie Emilia-Romagna we Włoszech. Znajduje się nad Morzem Adriatyckim i jest jednym z najbardziej znanych nadmorskich kurortów w Europie. 15-kilometrowa piaszczysta plaża, ponad 1000 hoteli, mnóstwo barów, restauracji i dyskotek to niewątpliwe atuty tej przepięknej miejscowości. Rimini jest również rodzinnym miastem słynnego reżysera Federico Felliniego.

Po przyjeździe zostaliśmy zakwaterowani w 4-gwiazdkowym hotelu Rosa Bianca niedaleko centrum. Niedziela upłynęła nam na odpoczynku, poznawaniu miasteczka i nadmorskich spacerach.

Kolejny dzień rozpoczął się od spotkania z przedstawicielami firmy Sistema Turismo.
Jest to centrum szkoleniowe, które zajmuje się promocją, organizacją oraz zarządzaniem stażami zawodowymi oraz programami edukacyjnymi dla uczniów, kadry nauczycielskiej, młodych pracowników oraz organizacji z całej Europy. Została założona w 1996 roku przez Luciano Donato Marino i Francesco di Bello. Posiada ogromne doświadczenie w organizacji międzynarodowych mobilności we wszystkich sektorach zawodowych, a dzięki rozbudowanej sieci kontaktów z firmami goszczącymi zapewnia najlepsze staże zawodowe i wyjazdy szkoleniowe. Wspiera instytucje wysyłające w procesie walidacji i uznawania wyników poprzez wdrożenie procedury ECVET.
Podczas spotkania z przedstawicielami firmy Sistema Turismo zostaliśmy poinformowani o zasadach odbywania praktyki, procedurach nadzoru, monitorowania i dokumentowania stażu. Po spotkaniu w siedzibie organizacji w towarzystwie Kateriny zwiedziliśmy starą część miasta i poznaliśmy jego historię. Mieliśmy okazję zobaczyć zabytki jeszcze z okresu starożytności, np. most Tyberiusza, Łuk Augusta (jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w mieście) oraz pomnik Juliusza Cezara na placu Tre Martiri.
Po lunchu zostaliśmy zakwaterowani hotelu Jolie, w którym pozostaniemy do końca pobytu.

We wtorek odbyły się prezentacje z udziałem opiekunów i przedstawicieli biura Sistema Turismo, podczas których zapoznawaliśmy się z pracodawcami i miejscami pracy. W trakcie spotkań zostaliśmy poinformowani o godzinach pracy, wymaganym stroju roboczym oraz zakresie obowiązków.

Zapraszamy do obejrzenia galerii.

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska