Nasze pierwsze kroki w upalnej Hiszpanii
2015-09-22 08:02:16

Dnia 19.09.2015r. o godzinie 13.00 zebraliśmy się na parkingu pod szkołą celem udania się na praktykę zawodową do Hiszpanii w ramach projektu ERASMUS + "Twoja wiedza ekonomiczna dziś, podstawą sukcesu zawodowego w przyszłości".

Podróż zaczęła się od wyjazdu naszej 14 osobowej grupy wraz z wychowawczynią Panią prof. Martą Pietrzak-Gagov oraz z Panem Dyrektorem szkoły Andrzejem Jamiołkowskim busem na lotnisko im. F. Chopina w Warszawie. Po oczekiwaniu na odprawę, która przeszła bezproblemowo, o godz. 19.30 wsiedliśmy do samolotu. Dla wielu z nas była to pierwsza podniebna podróż.

Po 4 godzinach lotu dotarliśmy do Malagi. Odebraliśmy swoje bagaże i udaliśmy się w kierunku wyjścia, gdzie czekał na nas kierowca autokaru. Kolejnym etapem naszej podróży była czterogodzinna podróż do Ubedy ? miasta, w którym będziemy mieszkać i odbywać praktyki. Zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy na miejsce, gdzie czekała na nas nasza mentorka - Pani Karolina z firmy naszego partnera EuroMind. Po przydzieleniu pokoi udaliśmy się na odpoczynek.
Rano czekało na nas pyszne śniadanie. Następnie po rozpakowaniu bagaży poszliśmy zwiedzić tutejszą okolicę. Malowniczy krajobraz Ubedy oraz gościnność mieszkańców wzbudził w nas ogromny zachwyt. O godz. 14.00 wszyscy udaliśmy się na wspólny obiad. Po posiłku poszliśmy na znajdujący się za naszym domem basen. Pogoda sprzyjała opalaniu i wypoczynkowi. O godzinie 18.00 zjedliśmy kolację i dzieliliśmy się swoimi wrażeniami z pierwszego dnia pobytu. Dzień zaliczamy do jak najbardziej udanych.
Poniedziałek to początek naszych praktyk. Wszyscy poznaliśmy swoje miejsca pracy i przesympatycznych Hiszpanów, z którymi będziemy pracować. Miesięczne staże będziemy odbywać w działach administracyjnych wielu ciekawych firm, między innymi w Urzędzie Miasta Ubeda, biurze turystycznym, fabryce oliwy z oliwek, sieci Carrefour i innych sklepach.

Informacje i zdjęcia będą zamieszczane na bieżąco, więc zachęcamy do zaglądania do galerii szkolnej.

Ewa Pańko, Kornelia Siemieńczuk, Monika Wrzosek, Klaudia Szlendak

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska