Wyjazd na Targi PolagraFood do Poznania.
2019-10-08 09:18:31

29 września o godzinie 10:00 ruszyliśmy w drogę. Po 6 godzinach jazdy dotarliśmy na miejsce, po zakwaterowaniu i krótkim odpoczynku udaliśmy się na kolację. Mimo deszczowej pogody wieczorem wybraliśmy się na spacer po Poznańskiej Starówce.

Następnego dnia zwiedzaliśmy stoiska wystawiennicze firm z różnych zakątków Polski jak i innych krajów, które prezentowały swoje towary i produkty na Międzynarodowych Targach. W wydarzeniu brało udział wielu znanych przedsiębiorców z branży hotelarskiej i gastronomicznej oraz spożywczej. Były tam m.in stoiska naszej rodzimej mleczarni Mlekovita z szerokim asortymentem wyrobów mleczarskich, które degustowaliśmy. Atrakcją targową był kulinarny finał pucharu Polski, w którym zmagali się profesjonalni kucharze oraz uczniowie ze szkół gastronomicznych regionu wielkopolskiego. Targi były tez okazją do poznania nowych trendów kulinarnych oraz nowoczesnych technologii, narzędzi i sprzętu stosowanych przy sporządzania dań.

Trzeciego dnia po porannym śniadaniu pojechaliśmy do galerii na zakupy a następnie wyruszyliśmy do Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Uczestniczyliśmy tam w krótkiej lekcji ekologii, która pokazała nam wpływ działań człowieka na naszą planetę. Braliśmy również udział w pokazie wpływu barw światła na inne, łączenia ich oraz powstawania kolorów. Podzieleni na kilka grup graliśmy w różne gry na platformie edukacyjnej, świetnie się przy tym bawiąc.

Pobyt w Poznaniu był bardzo udany i atrakcyjny. Pomimo iż pogoda nas nie rozpieszczała na twarzach wycieczkowiczów każdego dnia królował uśmiech i radość. Nadszedł czas powrotu i długiej podróży. Zmęczeni, pełni wrażeń i zapału na kolejne wyjazdy, bezpiecznie wróciliśmy do domu.

uczennice z klasy IV TŻ i UG

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska