Regulamin uczestnictwa i rekrutacji do projektu
Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
Priorytet IX POKL Działanie 9.2 Nr : WND-POKL.09.02.00-20-070/10
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Termin realizacji: 20.09.2010 r.- 30.06.2011
Projekt realizowany na podstawie Umowy o dofinansowanie podpisanej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach z Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Biuro Projektu: Zespół Szkół Zawodowych im. S. Staszica 18-200 Wysokie Mazowieckie ul. Jagiellońska 4 tel. (86)2752588, (086)2752436. Strona szkoły: www.zszwysmaz.podlasie.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa oraz rekrutacji w ramach projektu: Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
- Projekt dotowany jest ze środków UE, Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w ramach działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
- Termin realizacji projektu : 20.09.2010r. – 30.06.2011r.
- Projektodawca: Powiat Wysokomazowiecki ul. Ludowa 15 A w Wysokiem Mazowieckiem
- Realizator: Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckim, , ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
- Adres biura projektu: ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie, sala nr 84
- Odbiorcy projektu: uczniowie z klas gastronomicznych i hotelarskich
- Projekt zakłada udział 45 beneficjentów ostatecznych (uczestników projektu).
- Cel projektu: podniesienie jakości procesu kształcenia w zakresie usług
gastronomicznych i hotelarskich, lepsze wyniki na egzaminie zawodowym oraz
wyposażenie szkoły w pracownię gastronomiczną i pomoce dydaktyczne
- Program zajęć realizowanych w ramach projektu:
- Zajęcia z technologii gastronomicznej
- Zajęcia z obsługi gościa restauracyjnego i hotelowego
- Zajęcia z ABC przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego
- Kursy kwalifikacyjne: kelnerski (dla dziewcząt) i barmański (dla chłopców)
- Szkolenia w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej i instruktażu stanowiskowgo
- Szkolenia w ośrodkach hotelowych i restauracyjnych
- Wyjazd na Targi EuroGastro 2011
§ 2
SŁOWNIK POJĘĆ
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia, oznaczają:
- Beneficjent/ Wnioskodawca – Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem
- Realizator Projektu : ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Mazowieckiem
- Instytucja Pośrednicząca II stopnia – Urzęd Marszałkowski Województwa Podlaskiego z siedzibą w Białymstoku,
- Beneficjent Ostateczny(BO)/Uczestnik/Członek grupy docelowej – zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie osoba z powiatu wysokomazowieckiego, bezpośrednio korzystająca z wdrażanej pomocy
- UE – Unia Europejska,
- EFS – Europejski Fundusz Społeczny,
- Projekt – Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
- PO KL 2007-2013 - Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
- Strona internetowa Wnioskodawcy- http://wysokomazowiecki.pl/
- Sekretariat i Biuro Projektu – Zespół Szkół Zawodowych im. St.Staszica
w Wysokiem Mazowieckiem, ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
- Strona internetowa Realizatora projektu : www.zszwysmaz.podlasie.pl
§ 3
UPRAWNIENIA I OBOWIAZKI BENEFICJENTA OSTATECZNEGO
- Beneficjent Ostateczny uprawniony jest do nieodpłatnego udziału w projekcie: Lepszy start w
zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
- Do udziału w rekrutacji uprawnieni są wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych w Wysokiem Mazowieckiem technikum hotelarstwa i organizacji usług gastronomicznych
- Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe
- Rekrutacja odbywa się na terenie Zespołu Szkół Zawodowych w Wysokiem Mazowieckiem w Biurze Projektu:
- uczeń zainteresowany udziałem w projekcie zobligowany jest pobrać deklarację uczestnictwa z Biura Projektu (sala nr 84)
- uczeń zamierzający wziąć udział w projekcie zobowiązany jest wypełnić deklarację uczestnictwa i złożyć ją koordynatorowi projektu w Biurze Projektu
- Każdy uczeń przed wypełnieniem deklaracji uczestnictwa w działaniach projektu powinien zapoznać się z regulaminem rekrutacji.(Regulamin dostępny w Biurze Projektu i na stronie internetowej szkoły www.zszwysmaz.podlasie.pl
- Rekrutacja odbywać się będzie:
- Złożenie formularzy zgłoszeniowych (od 16 do 22 września - do godz. 15.00 – 2010 roku).
- Wywieszenie list osób zakwalifikowanych do projektu oraz list rezerwowych (do 26 września 2010).
- Podpisanie deklaracji uczestnictwa przez beneficjentów oraz oświadczeń rodziców
w przypadku udziału w projekcie osób niepełnoletnich (od 26 września do 01 października 2010).
- W okresie rekrutacji uczniowie zobowiązani są do wypełnienia i podpisania deklaracji uczestnictwa w działaniach projektu. W przypadku niepełnoletności deklaracje podpisują: rodzic lub pełnoprawny opiekun ucznia.
- Podpisanie deklaracji uczestnictwa w poszczególnych zajęciach pozalekcyjnych jest zobowiązaniem ucznia do czynnego i pełnego udziału w projekcie od początku do końca realizowanych zajęć.
- Uczestnicy projektu zobligowani są także do wypełnienia formularzy zgody na przetwarzanie danych osobowych w projekcie
- Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do wypełnienia w trakcie trwania cyklu szkoleń ankiet oceniających szkoleniowca, realizatora oraz zakres merytoryczny kursu, a także ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu szkolenia.
- Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminu sprawdzającego na zakończenie szkolenia z danego języka obcego.
- Warunkiem ukończenia szkolenia i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest odpowiednia frekwencja, tzn. udział, w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego.
- W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu Beneficjent Ostateczny jest zobowiązany zwrócić otrzymane materiały szkoleniowe i pomocnicze.
- Informacje związane z rekrutacją i realizowanym projekcie dostępne są w Biurze Projektu lub na stronie internetowej szkoły: www.zszwysmaz.podlasie.pl
§ 4
REKRUTACJA DO PROJEKTU
- Rekrutacja przeprowadzana jest przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Koordynator projektu, Dyrektor szkoły, pracownik ds. promocji oraz pedagoga szkolnego, który zaopiniuje ustnie uczniów z rodzin dysfunkcyjnych na podstawie konsultacji w wychowawcami oraz swoich spostrzeżeń i obserwacji.
- Podziału na poszczególne grupy dokonają osoby prowadzące zajęcia z koordynatorem projektu na podstawie formularza zgłoszeniowego, oraz uzyskanej punktacji wg tabeli zawierającej kryteria rekrutacji.
- Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w oparciu o kryteria zawarte we wniosku:
- Zainteresowania zawodowe: poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu usług gastronomicznych i hotelarskich, należy rozumieć wszystkich chętnych, którzy złożą formularze zgłoszeniowe
- niskie wyniki w nauce, należy rozumieć ocenę (dostateczną, dopuszczającą ) za ostatni semestr roku szkolnego z przedmiotów tj. obsługa konsumenta, technologia gastronomiczna, podstawy przedsiębiorczości)
- środowisko rodzinne ucznia, należy rozumieć trudną sytuację rodzinną (dysfunkcje) lub materialną ucznia, przyjmuje się ustną opinię wychowawcy klasy i pedagoga szkolnego
- miejsce zamieszkania, należy rozumieć dane zawarte w dostępnej dokumentacji (arkusz ucznia) i nie stanowiącej załączników protokołu rekrutacji;
- klasa maturalna, należy rozumieć czy uczeń jest maturzystą czy nie
- Uczniowie podzieleni zostaną na 3 grupy 15 osobowe zgodnie z regulaminem rekrutacji i planem działań określonym w projekcie
- Zajęcia dydaktyczne przewidziane w projekcie będą odbywać się 1- 2razy/miesiąc w dzień wolny od zajęć obowiązkowych, z uwagi na specyficzny zmianowy system nauczania szkoły lub poza godzinami zajęć obowiązkowych w dni nauki szkolnej
§ 5
ZASADY MONITORINGU
- Beneficjenci Ostateczni podlegają procesowi monitoringu, mającemu na celu ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.
§ 6
ZASADY REZYGNACJI ZE SZKOLEŃ
- Beneficjent zastrzega sobie prawo skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy uczestników w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu.
- W celu zabezpieczenia frekwencji, na wypadek choroby lub zdarzeń losowych, przewiduje się utworzenie listy rezerwowej uczestników.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Listy uczestników oraz przynależność do odpowiednich grup zostanie udostępniona na tablicy ogłoszeniowej.
- W przypadku dużej ilości chętnych do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych:
- zostanie utworzona lista rezerwowa
- osoby prowadzące przeprowadzą testy kwalifikacyjne
- Każdy uczestnik Projektu może opuścić maksymalnie do 20% zajęć po należytym usprawiedliwieniu swojej nieobecności
- W przypadku przerwania udziału w zajęciach z winy ucznia lub niedotrzymania wymaganego poziomu frekwencji na zajęciach, za wyjątkiem zdarzeń losowych, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów szkoleniowych oraz całkowitego zwrotu kosztów uczestnictwa w projekcie
- Wszystkie działania realizowane w ramach projektu Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Regulamin wchodzi w życie z dn. 16.09.2010r. w przypadku pozytywnej decyzji o dofinansowaniu.
- Koordynator projektu zastrzega sobie prawo do decydowania w sprawach nieobjętych regulaminem oraz w sytuacjach spornych.
|
Rozwój placówki wspierany jest przez Europejski Fundusz Społeczny
|