Jesteś tutaj: Strona Główna

Regulamin uczestnictwa i rekrutacji do projektu



Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
Priorytet IX POKL Działanie 9.2 Nr : WND-POKL.09.02.00-20-070/10
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Termin realizacji: 20.09.2010 r.- 30.06.2011

Projekt realizowany na podstawie Umowy o dofinansowanie podpisanej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach z Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Biuro Projektu: Zespół Szkół Zawodowych im. S. Staszica 18-200 Wysokie Mazowieckie ul. Jagiellońska 4 tel. (86)2752588, (086)2752436. Strona szkoły: www.zszwysmaz.podlasie.pl


§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa oraz rekrutacji w ramach projektu: Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
  2. Projekt dotowany jest ze środków UE, Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach w ramach działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
  3. Termin realizacji projektu : 20.09.2010r. – 30.06.2011r.
  4. Projektodawca: Powiat Wysokomazowiecki ul. Ludowa 15 A w Wysokiem Mazowieckiem
  5. Realizator: Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Wysokiem Mazowieckim, , ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
  6. Adres biura projektu: ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie, sala nr 84
  7. Odbiorcy projektu: uczniowie z klas gastronomicznych i hotelarskich
  8. Projekt zakłada udział 45 beneficjentów ostatecznych (uczestników projektu).
  9. Cel projektu: podniesienie jakości procesu kształcenia w zakresie usług gastronomicznych i hotelarskich, lepsze wyniki na egzaminie zawodowym oraz wyposażenie szkoły w pracownię gastronomiczną i pomoce dydaktyczne
  10. Program zajęć realizowanych w ramach projektu:
    • Zajęcia z technologii gastronomicznej
    • Zajęcia z obsługi gościa restauracyjnego i hotelowego
    • Zajęcia z ABC przedsiębiorczości i doradztwa zawodowego
    • Kursy kwalifikacyjne: kelnerski (dla dziewcząt) i barmański (dla chłopców)
    • Szkolenia w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej i instruktażu stanowiskowgo
    • Szkolenia w ośrodkach hotelowych i restauracyjnych
    • Wyjazd na Targi EuroGastro 2011



§ 2
SŁOWNIK POJĘĆ

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia, oznaczają:
  • Beneficjent/ Wnioskodawca – Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem
  • Realizator Projektu : ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Mazowieckiem
  • Instytucja Pośrednicząca II stopnia – Urzęd Marszałkowski Województwa Podlaskiego z siedzibą w Białymstoku,
  • Beneficjent Ostateczny(BO)/Uczestnik/Członek grupy docelowej – zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie osoba z powiatu wysokomazowieckiego, bezpośrednio korzystająca z wdrażanej pomocy
  • UE – Unia Europejska,
  • EFS – Europejski Fundusz Społeczny,
  • Projekt – Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
  • PO KL 2007-2013 - Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
  • Strona internetowa Wnioskodawcy- http://wysokomazowiecki.pl/
  • Sekretariat i Biuro Projektu – Zespół Szkół Zawodowych im. St.Staszica w Wysokiem Mazowieckiem, ul. Jagiellońska 4, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
  • Strona internetowa Realizatora projektu : www.zszwysmaz.podlasie.pl



§ 3
UPRAWNIENIA I OBOWIAZKI BENEFICJENTA OSTATECZNEGO

  1. Beneficjent Ostateczny uprawniony jest do nieodpłatnego udziału w projekcie: Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa
  2. Do udziału w rekrutacji uprawnieni są wyłącznie uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych w Wysokiem Mazowieckiem technikum hotelarstwa i organizacji usług gastronomicznych
  3. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe
  4. Rekrutacja odbywa się na terenie Zespołu Szkół Zawodowych w Wysokiem Mazowieckiem w Biurze Projektu:
    • uczeń zainteresowany udziałem w projekcie zobligowany jest pobrać deklarację uczestnictwa z Biura Projektu (sala nr 84)
    • uczeń zamierzający wziąć udział w projekcie zobowiązany jest wypełnić deklarację uczestnictwa i złożyć ją koordynatorowi projektu w Biurze Projektu
  5. Każdy uczeń przed wypełnieniem deklaracji uczestnictwa w działaniach projektu powinien zapoznać się z regulaminem rekrutacji.(Regulamin dostępny w Biurze Projektu i na stronie internetowej szkoły www.zszwysmaz.podlasie.pl
  6. Rekrutacja odbywać się będzie:
    • Złożenie formularzy zgłoszeniowych (od 16 do 22 września - do godz. 15.00 – 2010 roku).
    • Wywieszenie list osób zakwalifikowanych do projektu oraz list rezerwowych (do 26 września 2010).
    • Podpisanie deklaracji uczestnictwa przez beneficjentów oraz oświadczeń rodziców w przypadku udziału w projekcie osób niepełnoletnich (od 26 września do 01 października 2010).
  7. W okresie rekrutacji uczniowie zobowiązani są do wypełnienia i podpisania deklaracji uczestnictwa w działaniach projektu. W przypadku niepełnoletności deklaracje podpisują: rodzic lub pełnoprawny opiekun ucznia.
  8. Podpisanie deklaracji uczestnictwa w poszczególnych zajęciach pozalekcyjnych jest zobowiązaniem ucznia do czynnego i pełnego udziału w projekcie od początku do końca realizowanych zajęć.
  9. Uczestnicy projektu zobligowani są także do wypełnienia formularzy zgody na przetwarzanie danych osobowych w projekcie
  10. Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do wypełnienia w trakcie trwania cyklu szkoleń ankiet oceniających szkoleniowca, realizatora oraz zakres merytoryczny kursu, a także ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu szkolenia.
  11. Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminu sprawdzającego na zakończenie szkolenia z danego języka obcego.
  12. Warunkiem ukończenia szkolenia i uzyskania zaświadczenia o jego ukończeniu jest odpowiednia frekwencja, tzn. udział, w co najmniej 80% zajęć oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego.
  13. W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu Beneficjent Ostateczny jest zobowiązany zwrócić otrzymane materiały szkoleniowe i pomocnicze.
  14. Informacje związane z rekrutacją i realizowanym projekcie dostępne są w Biurze Projektu lub na stronie internetowej szkoły: www.zszwysmaz.podlasie.pl



§ 4
REKRUTACJA DO PROJEKTU

  1. Rekrutacja przeprowadzana jest przez Komisję Rekrutacyjną w składzie: Koordynator projektu, Dyrektor szkoły, pracownik ds. promocji oraz pedagoga szkolnego, który zaopiniuje ustnie uczniów z rodzin dysfunkcyjnych na podstawie konsultacji w wychowawcami oraz swoich spostrzeżeń i obserwacji.
  2. Podziału na poszczególne grupy dokonają osoby prowadzące zajęcia z koordynatorem projektu na podstawie formularza zgłoszeniowego, oraz uzyskanej punktacji wg tabeli zawierającej kryteria rekrutacji.
  3. Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w oparciu o kryteria zawarte we wniosku:
    1. Zainteresowania zawodowe: poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu usług gastronomicznych i hotelarskich, należy rozumieć wszystkich chętnych, którzy złożą formularze zgłoszeniowe
    2. niskie wyniki w nauce, należy rozumieć ocenę (dostateczną, dopuszczającą ) za ostatni semestr roku szkolnego z przedmiotów tj. obsługa konsumenta, technologia gastronomiczna, podstawy przedsiębiorczości)
    3. środowisko rodzinne ucznia, należy rozumieć trudną sytuację rodzinną (dysfunkcje) lub materialną ucznia, przyjmuje się ustną opinię wychowawcy klasy i pedagoga szkolnego
    4. miejsce zamieszkania, należy rozumieć dane zawarte w dostępnej dokumentacji (arkusz ucznia) i nie stanowiącej załączników protokołu rekrutacji;
    5. klasa maturalna, należy rozumieć czy uczeń jest maturzystą czy nie
  4. Uczniowie podzieleni zostaną na 3 grupy 15 osobowe zgodnie z regulaminem rekrutacji i planem działań określonym w projekcie
  5. Zajęcia dydaktyczne przewidziane w projekcie będą odbywać się 1- 2razy/miesiąc w dzień wolny od zajęć obowiązkowych, z uwagi na specyficzny zmianowy system nauczania szkoły lub poza godzinami zajęć obowiązkowych w dni nauki szkolnej



§ 5
ZASADY MONITORINGU

  1. Beneficjenci Ostateczni podlegają procesowi monitoringu, mającemu na celu ocenę skuteczności działań podjętych w ramach projektu.



§ 6
ZASADY REZYGNACJI ZE SZKOLEŃ

  1. Beneficjent zastrzega sobie prawo skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy uczestników w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu.
  2. W celu zabezpieczenia frekwencji, na wypadek choroby lub zdarzeń losowych, przewiduje się utworzenie listy rezerwowej uczestników.
  3. W przypadku rezygnacji lub skreślenia Beneficjenta Ostatecznego z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Listy uczestników oraz przynależność do odpowiednich grup zostanie udostępniona na tablicy ogłoszeniowej.
  2. W przypadku dużej ilości chętnych do uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych:
    • zostanie utworzona lista rezerwowa
    • osoby prowadzące przeprowadzą testy kwalifikacyjne
  3. Każdy uczestnik Projektu może opuścić maksymalnie do 20% zajęć po należytym usprawiedliwieniu swojej nieobecności
  4. W przypadku przerwania udziału w zajęciach z winy ucznia lub niedotrzymania wymaganego poziomu frekwencji na zajęciach, za wyjątkiem zdarzeń losowych, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów szkoleniowych oraz całkowitego zwrotu kosztów uczestnictwa w projekcie
  5. Wszystkie działania realizowane w ramach projektu Lepszy start w zawodzie technik gastronomii i hotelarstwa współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dn. 16.09.2010r. w przypadku pozytywnej decyzji o dofinansowaniu.
  7. Koordynator projektu zastrzega sobie prawo do decydowania w sprawach nieobjętych regulaminem oraz w sytuacjach spornych.











Rozwój placówki wspierany jest przez Europejski Fundusz Społeczny