Technik Hotelarstwa:
1. OPIS I PERSPEKTYWY PRACY W ZAWODZIE
Jeżeli jesteś miłośnikiem podróży i lubisz kontakt z ludźmi, to technik hotelarstwa jest wymarzonym zawodem dla Ciebie. W tej profesji zaplanujesz i wykonasz wszelkie czynności związane z kompleksowym zaspokojeniem potrzeb gości w czasie ich turystycznych wojaży – przykładowo: zaproponujesz im najkorzystniejszą ofertę noclegową, rozliczysz należność finansową, przygotujesz posiłki, zajmiesz się urozmaiceniem czasu wolnego, w razie potrzeby zapewnisz pomoc medyczną, a nawet zorganizujesz przyjęcie lub konferencję. Do Twoich zadań należeć będzie także obsługa klientów VIP, CIP oraz osób niepełnosprawnych. Prężnie rozwijająca się branża wypoczynkowa i wyjazdowa będzie natomiast gwarantem pewnej oraz przyszłościowej pracy.
Absolwent tego kierunku może później podjąć naukę na studiach związanych z krajoznawstwem i rekreacją, jak również skorzystać z bogatej oferty dedykowanej pracownikom sektora hotelarskiego, którą są kursy: carvingu, baristy, sommelliera, pilota wycieczek, przewodnika, stewardessy.
2. MOŻLIWOŚCI PRACY W ZAWODZIE
Proponowany tu zawód umożliwia pracę wszędzie tam, gdzie istnieje baza noclegowa, to jest w: hotelach, motelach, pensjonatach, domach wczasowych, uzdrowiskach, przedsiębiorstwach turystycznych i żeglugowych. Absolwent może więc wykonywać obowiązki na takich stanowiskach, jak: recepcjonista, specjalista ds. zarządzania rezerwacjami oraz kontaktu z klientem, kelner, barman; pracownik: służby – pięter i parterowej, ruchomej bazy hotelarskiej, np. stewardessa; organizator usług cateringowych, menager obiektu, asystent stowarzyszeń oraz organizacji turystycznych.
3. UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE
Uczeń zdobędzie tytuł technika hotelarza, jeżeli potwierdzi swą wiedzę w dwóch kwalifikacjach: pierwszą jest HGT.03 Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, obfitująca w następujące informacje: rodzaje podmiotów mieszkalnych i zasady ich kategoryzacji, piony funkcjonalne wyróżnione w kompleksie noclegowym, zasady utrzymywania czystości i porządku w budynku, przygotowanie jednostki do pobytu gości, przyrządzenie i serwowanie posiłków w restauracji oraz do pokoju, sposoby animacji czasu wolnego klienta, opieka nad dziećmi oraz organizacja spotkań biznesowych i konferencji; drugą - HGT.06.3 Rezerwacja usług hotelarskich, w której adept poznał elektroniczne systemy, portale rezerwacyjne i obsługę komputerowego programu recepcyjnego, elementy promocji świadczeń, zasady bukingu dla gości indywidualnych i grup zorganizowanych, dokumentację związaną z procedurami check-in i check-out oraz kwestie dotyczące pobytu tymczasowych mieszkańców w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, a finalnie udzielenia informacji turystycznej, pilotażu wycieczek i przewodnictwa krajoznawczego.
4. BAZA DYDAKTYCZNA
Zajęcia odbywają się w pracowni hotelarskiej wyposażonej w: laptopy i komputery stacjonarne z oprogramowaniem hotelowym; recepcję z terminalem płatniczym, drukarką fiskalną, kserokopiarką, telewizorem, faxem oraz pokój hotelowy z łazienką, minibarem, sejfem, czajnikiem, materiałami informacyjnymi i reklamowymi oraz elementami dekoracyjnymi, odpowiadający standardom jednostki mieszkalnej pięciogwiazdkowego obiektu noclegowego. Instruktaż z zakresu obsługi gastronomicznej gościa ma miejsce w sali usprzętowionej w bar, ekspres i serwis kawowy.