Wyjazd na Międzynarodowe Targi Gier PGA 2017 w Poznaniu
2017-10-11 11:06:17

6 października uczniowie klas informatycznych wraz z opiekunami: Panem Mariuszem Prusko, Panią Barbarą Dmochowską i Panią Małgorzatą Pruszyńską wyruszyli na wycieczkę do Poznania.

Zgodnie z planem wycieczki, punktualnie o godz. 9:00 wyruszyliśmy w podróż autokarem do Poznania. Na miejsce dotarliśmy dopiero po południu, więc nie tracąc czasu od razu zabraliśmy się za zwiedzanie i podziwianie pięknych widoków miasta.

Po całym dniu późnym wieczorem udaliśmy się autokarem na nocleg do hotelu IBIS Poznań Północ** położonym w miejscowości Suchy Las. Przywitano nas naprawdę gościnnie, a dwuosobowe pokoje okazały się komfortowe, nowoczesne i bardzo wygodne. Mogliśmy spokojnie odpocząć przed kolejnym dniem.

Rano w hotelu zjedliśmy pyszne śniadanie. Mieliśmy do dyspozycji bogato zastawiony tzw. "szwedzki stół", gdzie każdy poczęstował się tym co lubi. Następnie po wymeldowaniu się z hotelu ok. godz 9:30 wyruszyliśmy do Poznania na główny punkt wycieczki, czyli Międzynarodowe Targi Gier PGA 2017.

Targi przywitały nas bardzo dobrą organizacją i pomimo większej ilości odwiedzających niż w tamtym roku (ok. 73.000 uczestników targów) weszliśmy bez kolejek przy bramkach.

10 dużych pawilonów (łącznie 43.000m2) było wypełnionych po brzegi sprzętem elektronicznym, 1500 stanowiskami do gry, do pełnej dyspozycji zwiedzających, oraz 150 firmami, które przygotowały niezliczone atrakcje na swoich stoiskach, które prezentowały piękne hostessy :).

W jednym miejscu i czasie można było zobaczyć wszystkich czołowych i światowych producentów gier, elektroniki i akcesoriów, takich jak: Microsoft, Sony Computer Entertainment Polska, Asus, CDP.pl, Gaijin Entertainment, GoPro, Hama, Hyperbook, Komputronik.pl, Morele.net, LG, Media Markt, Modecom, Roccat, Samsung, Steelseries, Techland i wiele innych.

Swoje stoiska mieli również niezależni twórcy gier. Można było zobaczyć jak pracują małe studia developerskie i programistyczne, porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za nowe produkcje.

Prawdziwe oblężenie przeżywały stoiska z rozgrywkami w najróżniejsze gry, gdzie można było wygrać cenne nagrody rzeczowe. Nie zabrakło też prawdziwych gwiazd polskiego YouTube'a. Dzięki inicjatywie Stars4fans można było spotkać się ze swoim ulubionym youtuberem, wziąć autograf, czy zrobić wspólne selfie.

Sporym zainteresowaniem cieszył się konkurs Cosplay, gdzie mogliśmy zobaczyć na żywo osoby przebrane za postaci z gier, filmów.

Moc atrakcji i niezapomnianych chwil na PGA dobiegła ku końcowi o godzinie 16:00, zbiórką całej grupy przed głównym wejściem na targi. Mogliśmy się wtedy wymienić ze wszystkimi swoimi przeżyciami, pokazać zdobyte gadżety, oraz nagrody wygrane w konkursach.

Kolejnym punktem wycieczki było przejście do Poznań City Center - galerii handlowej, gdzie mieliśmy godzinę czasu wolnego, w którym mogliśmy zrobić zakupy, odpocząć czy zjeść kolację.

Wszystko co dobre szybko się kończy i o godzinie 17:30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wysokiego Mazowieckiego.

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska