Bom Dia! Pozdrowienia z Bragi.
2015-10-23 11:45:01

12 Uczniów z klas III technik hotelarstwa i II, III technik żywienia i usług gastronomicznych pod opieką pani profesor Moniki Felczuk udało się na 4 - tygodniowe praktyki zawodowe w ramach projektu "Mobilność młodzieży - fundamentem sukcesu zawodowego" realizowanego przez program Erasmus+.

Nasza przygoda rozpoczęła się 19 października 2015r. O godzinie 10.00 spotkaliśmy się na parkingu przed szkołą, skąd udaliśmy się na do Warszawy na lotnisko Okęcie.

Po bezproblemowym przejściu przez odprawę, weszliśmy do samolotu. Dla większości z nas była to pierwsza podniebna podróż. Lot przebiegł spokojnie i bez żadnych niespodzianek.

Po wylądowaniu w Porto odebraliśmy bagaże, a przedstawiciel naszego portugalskiego partnera z firmy Braga Mob zabrał nas do hotelu Ibis w Bradze. Pierwszego dnia pobytu w Bradze mieliśmy wycieczkę, Zwiedzaliśmy piękną okolicę, stare miasto, zabytkowe kościoły. Braga jest jednym z najstarszych miast Portugalii. Należy również do miast o najstarszej tradycji chrześcijańskiej. Po zwiedzaniu udaliśmy się na pyszny obiad. Następnie wyruszyliśmy do Sanktuarium Dobrego Jezusa z Góry (Bom Jesus), skąd mogliśmy podziwiać przepiękne krajobrazy.

Po całym dniu zwiedzania byliśmy bardzo zmęczeni, ale szczęśliwi i zadowoleni z mile spędzonego czasu.

Mieszkańcy Bragi są bardzo mili i pomocni, zarażają pozytywnym nastawieniem do życia i pogodą ducha. Nasi portugalscy opiekunowie wywarli na nas pozytywne wrażenie, są bardzo pozytywni i zawsze uśmiechnięci.

Klaudia Krasowska
Weronika Wasilewska

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska