Wycieczka w góry
2019-06-11 08:16:16

03.06.2019 r. o godz. 7.00 rano udaliśmy się na kilkudniową wycieczkę szkolną do Wadowic i okolic pod opieką Pani prof. Moniki Godlewskiej i Pani prof. Ewy Targońskiej.

Około godziny 15.00 zjedliśmy obiad w Krakowie i krótko spacerowaliśmy po tym pięknym mieście. O 17.40 dotarliśmy do Wadowic i tam zwiedziliśmy Muzeum Jana Pawła II. Nowa ekspozycja stała w przebudowanym Domu Rodzinnym Jana Pawła II to nowoczesna, multimedialna wystawa narracyjna, która nie tylko pozwala poznać lub odkryć na nowo życie, działalność i nauczanie Człowieka, który zmienił oblicze współczesnego świata, ale też zabiera zwiedzających w podróż w czasie, dotykając najnowszej historii Polski. Jej autorami są Barbara i Jarosław Kłaputowie z pracowni Kłaput Project. Zaprasza do swego rodzaju spotkania z naszym ukochanym Ojcem Świętym. Prezentowana tu postać świętego Jana Pawła II to nie kolejny Jego pomnik, ale to człowiek z krwi i kości. Mogliśmy aktywnie uczestniczyć w oprowadzaniu przez profesjonalnie przygotowanego przewodnika, gdyż zadawał nam wiele ciekawych pytań i opowiadał bardzo zajmująco.

Po 1,5 godzinnym zwiedzaniu mieliśmy czas przeznaczony na posiłek i niewielkie zakupy, a następnie udaliśmy się do miejsca noclegowego.

4 czerwca po śniadaniu wybraliśmy się do Energylandii w Zatorze, gdzie każdy znalazł coś dla siebie. Tu mogliśmy skorzystać z różnych atrakcji, w tym tych najbardziej ekstremalnych np. kolejki Mayan, Formuła czy Hyperion. Pogoda dopisywała, można było ochłodzić się w basenach, a całodzienny pobyt w parku rozrywki upłynął bardzo szybko. Zbliżał się wieczór i musieliśmy opuścić Energylandię i udać się na kolację oraz nocleg.

5 czerwca po smacznym śniadaniu postanowiliśmy wybrać się góry i zdobyć Leskowiec, czyli 922 m n.p.m. bardzo popularny i malowniczy szczyt we wschodniej części Beskidu Małego, wznoszący się ponad wioską Rzyki i innymi okolicznymi miejscowościami. Leskowiec wraz z pobliskim Groniem Jana Pawła II (Jaworzyna), na którym stoi schronisko turystyczne "Leskowiec", tworzy ważny rejon turystyczny, niezwykle atrakcyjny widokowo, licznie odwiedzany przez wędrowców, a kiedyś przez Karola Wojtyłę. Ruszyliśmy szlakiem niebieskim i najbardziej wytrwali dotarli do celu. Następnie pojechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej na obiad i krótkie zwiedzanie położonych w malowniczym Pogórzu Makowskim kościoła i klasztoru, ale również zespołu kaplic i kościołów dróżkowych.

Kalwaria to tętniące miejsce kultu. Pielgrzymów, których liczba sięga miliona rocznie, przyciągają nabożeństwa dróżkowe na Dróżkach Pana Jezusa i Dróżkach Matki Bożej oraz Cudowny Obraz Maryi Kalwaryskiej. Ważną posługą bernardynów w tym miejscu jest również sakrament pokuty.

W drodze powrotnej zajechaliśmy do Wadowic na słynne kremówki i krótki spacer.

6 czerwca wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wysokiego Mazowieckiego. Wróciliśmy ok. godziny 20.00 wyczerpani, ale również zadowoleni z wycieczki oraz z wrażeń, które dały nam te cztery dni. Wiemy jedno, takich wycieczek jak ta mogłoby być więcej. Nasza wychowawczyni już słyszy prośby: kiedy następna wycieczka? Liczymy, że już w nowym roku szkolnym i oczywiście na pięć dni:)

kl. II TE

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska