Wracamy do rzeczywistości
2019-06-04 15:06:02

W dniach 30-31 maja 2019r. odbyliśmy wycieczkę na południe Polski. Kierunkiem naszego wyjazdu był Oświęcim i Zator.

Po wyczerpującej, kilkugodzinnej podróży dotarliśmy wczesnym popołudniem do Oświęcimia. Szybko rozlokowaliśmy się w hotelu i ruszyliśmy na zwiedzenie tego miasta. Zauroczyły nas malownicze kamieniczki na staromiejskim rynku oraz pięknie prezentujące się po zmierzchu różnokolorowe fontanny.

Po powrocie do hotelu niektórzy z nas korzystali z jego atrakcji. Drugiego dnia po wczesnym śniadaniu ruszyliśmy do Kl Auschwitz Birkenau. W kilka godzin z przewodnikiem zwiedziliśmy ten największy nazistowski obóz koncentracyjny i obóz zagłady. Zwiedzając poszczególne bloki uświadomiliśmy sobie, że każdy z ludzi ma prawo do życia i godnej śmierci oraz prawo do szacunku i tolerancji bez względu na rasę i wyznanie. W Auschwitz widzieliśmy wycieczki z wielu państw, wokół nas rozbrzmiewały słowa w różnych językach, a my w ciszy, skupieniu słuchaliśmy naszego przewodnika, który opowiadał nam o dziejach tego obozu i losie więzionych tu ludzi.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była Energylandia w Zatorze. Tu mogliśmy skorzystać z wielu atrakcji, w tym tych ekstremalnych np. kolejki Mayan, Formuła, Hyperion. Pogoda dopisywała i pobyt w parki rozrywki zleciał nam w mgnieniu oka. Zbliżał się wieczór, gdy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wysokiego.

Ekopracownia WFOSIGW Białystok Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Ministerstwo klimatu i środowiska